Digisterker

In de cursus Digisterker wordt uitgelegd hoe digitale (overheids)diensten gebruikt kunnen worden, o.a. van de gemeente, het UWV en de Belastingdienst. De cursus bestaat 5 bijeenkomsten.

In de bijeenkomsten leer je:

- Een DigiD aanvragen en gebruiken. Voor veel overheidswebsites is een DigiD nodig. Dat is een soort digitale “sleutel” waarmee op een veilige manier gebruik gemaakt kan worden van websites van de overheid.
- Informatie zoeken en vinden. Je leert informatie te zoeken op websites van de eigen gemeente, het pensioenfonds, de zorgverzekeraar en andere (overheids)organisaties.
- Inloggen op websites. Je leert in te loggen in de persoonlijke omgevingen van overheidswebsites zoals Mijn toeslagen, Mijn overheid en werk.nl.
- Online regelen. Je leert online toeslagen aan te vragen en afspraken te maken met overheidsorganisaties.
- Zorgzaken. Je leert het patiëntenportaal van de huisarts, de apotheek en het ziekenhuis te gebruiken. Ook leer je de website van de zorg-verzekeraar te benaderen.
Meerveldlaan 22
3871ED Hoevelaken
Meerveldlaan 22
3871ED Hoevelaken
digitaalhuis@bibliotheeknijkerk.nl Digisterker
Cursus, activiteiten basisvaardigheden voor laaggeletterden, anderstaligen en niet-digivaardigen
Voor iedereen die wil leren werken met de digitale overheid en al enige ervaring heeft met computers en internet.
Hoevelaken (plaats)
Basisvaardigheden computer
Groepsbijeenkomst
De cursus wordt gegeven door gecertificeerde Digisterker docenten in kleine groepjes in de Bibliotheek van Hoevelaken en Nijkerk.
Professionals
Certificaat
Mocht je interesse hebben, stuur dan een e-mail naar digitaalhuis@bibliotheeknijkerk.nl
2021-02-18 2026-12-31
Deelname is gratis (je betaalt alleen voor het werkboek € 15,00). Aanschaf van het werkboek is noodzakelijk.