Woongroep Botter 5 's Heeren Loo

Botter 5 ligt tegenover de Jol, de tuinen grenzen aan elkaar, en is eveneens opgebouwd uit twee eengezinswoningen. Botter 5 biedt plek aan zeven cliënten met een ernstig tot matig verstandelijke beperking. De leeftijd van de huidige bewoners varieert van 16 tot 29 jaar. Vaak is bij deze cliënten sprake van een chromosomale afwijking. Bijkomende problematieken die voorkomen zijn hechtingsproblematiek en autisme. Botter 5 biedt hen een veilige en voorspelbare omgeving. Op de groep heerst een huiselijke sfeer. Onderling vindt interactie plaats, gezamenlijke activiteiten zoals een spelletje doen worden gestimuleerd. Daarnaast wordt voldoende rust geboden. Veel cliënten worden geholpen met hun lichamelijke verzorging. Wel is de begeleiding er op gericht dat zij hun praktische vaardigheden zoveel mogelijk ontwikkelen of behouden. Iedereen neemt deel aan de huishoudelijke taken op zijn eigen niveau. Overdag gaan de cliënten naar school (ZMLK) of dagbesteding. Er wordt 24-uurszorg geleverd op basis van een ZZP VG 3 t/m 6.
Van 't Hoffstraat 28c
3863AX Nijkerk
Van 't Hoffstraat 28c
3863AX Nijkerk
08003555555 klantcontact.landelijk@sheerenloo.nl
Begeleid wonen
Veel cliënten worden geholpen met hun lichamelijke verzorging. Wel is de begeleiding er op gericht dat zij hun praktische vaardigheden zoveel mogelijk ontwikkelen of behouden. Er wordt 24-uurszorg geleverd op basis van een ZZP VG 3 t/m 6.