Dyslexie

Dyslexie betekent letterlijk dat iemand moeite heeft met taal. Bij dyslexie gaat lezen, spellen en ook schrijven moeilijk, terwijl iemand wel een gemiddelde intelligentie heeft.

Heeft een kind dyslexie, dan kan het kind in aanmerking komen voor een vergoeding van de gemeente voor de behandeling. De begeleiding wordt gedaan door de school.

Neem voor meer informatie contact op met het Sociaal Team van de gemeente, telefoonnummer 033 - 247 22 22. Een medewerker luistert naar u en helpt u verder. Of u kunt een e-mail sturen naar aanmelden@nijkerk.eu.
Kolkstraat 27
3861AK Nijkerk
0332472222 gemeente@nijkerk.eu Dyslexie
Gemeentelijke producten en diensten overig (vergunningen, paspoort, identiteitpapieren)