Aan de slag met een Android tablet

Een handzaam apparaat om snel te kunnen internetten, e-mailen, foto’s en filmpjes bekijken (en maken), spelletjes doen, enzovoort. De tablet is makkelijk om overal mee naar toe te nemen; hij kan dienen als e-reader (uw digitale leesboek), en is ideaal om mee te videobellen. Maar hoe werkt het allemaal?
Kinderen of kleinkinderen hebben de neiging om het apparaat even snel voor u in te stellen, maar u wilt toch zelf weten hoe het werkt en wat u er allemaal mee kunt doen?

In enkele praktische lessen leert u meer over de bediening van de tablet, surfen en e-mailen, foto's maken en bewerken, diverse apps gebruiken, downloaden en installeren. De cursus wordt gegeven aan de hand van een praktisch stap-voor-stap cursusboek.
Voorwaarde voor deelname aan deze cursus is dat u werkt op een door u meegebrachte tablet met Android besturingssysteem en dat u beschikt over enige basiskennis van de computer.
Frieswijkstraat 99
3861BK Nijkerk
Sloep 63
3863TH Nijkerk
0332584403 cursusadministratie@seniorwebnijkerk.nl SeniorWeb Nijkerk
50-plussers die graag individueel of in kleine groepjes met voldoende aandacht per persoon, in een rustig tempo willen leren hoe ze meer kunnen doen met een tablet. Voor de iPad zijn er aparte cursussen.
3861 met een straal van 35 km.
Anders (geef toelichting)
Voor mensen die al wel enige ervaring hebben met werken op de computer, internetten en e-mailen.
Cursisten leren handig om te gaan met een Android tablet
• De tablet aanzetten en instellingen controleren. • Werken met het touch screen (aanraakscherm). • Werken met het schermtoetsenbord. • Verbinding maken met het internet. • E-mail-account instellen. • E-mail versturen en ontvangen. • Surfen op het internet met Chrome. • Beveiliging van de tablet. • Werken met de standaard apps. • Apps downloaden.
Kleine (studie)groepen
Cursusgroepen van minimaal 4, maximaal 6 personen. Het is ook mogelijk een privécursus te volgen.
De groepscursussen worden gegeven door een docent in samenwerking met een assistent, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt.
Vrijwilligers
De cursus wordt gegeven aan de hand van een praktisch stap-voor-stap cursusboek en is gebaseerd op de Samsung met Android besturingssysteem.
Bij voldoende belangstelling en mits er ruimte is in het rooster kunnen per semester meer cursussen worden gegeven, op verschillende dagen / tijden. Twee x per jaar start een nieuw semester: in januari en (eind) september.
Men dient Nederlands te kunnen lezen en schrijven. Men dient enige ervaring te hebben in werken met een (virtyueel) toetsenbord, internet / e-mailen. Deze cursus wordt uitsluitend gegeven voor een tablet met het besturingssysteem Android. U werkt op een door u meegebrachte tablet met Android besturingssysteem.
Aanmelden kan via de website of via een inschrijfformulier dat bij de cursusadministratie kan worden aangevraagd. Na inschrijving en indeling in een cursusgroep ontvangt men daarover bericht / bevestiging / factuur. Voor meer informatie: zie website.
Bij de opgave van het aantal studieuren per week gaan wij er vanuit dat men per dag in ieder geval een half uurtje oefent.