Buurtbemiddeling Nijkerk

Onpartijdige hulp bij ergernissen en burenruzie.
Een oplossing is vaak dichterbij dan u denkt.

Wanneer mensen dicht op elkaar wonen, bestaat de kans dat er conflicten
of ruzies ontstaan. Door niet of niet goed met elkaar te praten
kan het uit de hand lopen. Misschien maakt u een minder prettige
situatie mee in de buurt waar u woont: u ergert zich aan harde geluiden
van de buren, pesterijen, hinder van kinderen of rondslingerend
vuil. Buurtbemiddelaars kunnen u helpen om er samen met uw buren
uit te komen.
Hudsonstraat 1
3814TS Amersfoort
Hudsonstraat 1
3814TS Amersfoort
0334692420 buurtbemiddeling@welzin.nl http://www.welzin.nl/volwassenen/ondersteuning/buurtbemiddeling/ https://www.problemenmetjeburen.nl/
Maandag09:00 - 13:00
Dinsdag09:00 - 13:00
Woensdag09:00 - 13:00
Donderdag09:00 - 13:00
Vrijdag09:00 - 13:00
Bemiddeling bij problemen, conflictbemiddeling, relatiebemiddeling, omgangsbemiddeling, mediation, buurtbemiddeling
Buurtbemiddeling Nijkerk is voor alle inwoners van de gemeente Nijkerk die middels een gesprek problemen met de buren willen oplossen.
Utrechtse Heuvelrug (gemeente)
Buurtbemiddeling helpt mensen om burenruzies op te lossen. Getrainde vrijwilligers, de buurtbemiddelaars, luisteren naar het verhaal van beide buren. Ze geven geen oordeel en zijn neutraal. Het is de bedoeling dat ruziënde buren zelf hun probleem oplossen. Dit is beter dan dat één van de buren een oplossing oplegt. Zo is de kans groter dat een probleem wordt opgelost. Uiteraard hebben de bemiddelaars een geheimhoudingsplicht.
Telefoon: 033 469 24 20 E-mail: buurtbemiddeling@welzin.nl Het secretariaat is dagelijks bereikbaar van 09:00 - 13:00 uur.
Ja, geef toelichting
Buurtbemiddeling Nijkerk is CCV erkend en heeft een Pluscertificatie!
Volgens CCV (Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid)
Situaties waarvoor buurtbemiddeling niet geschikt is: mishandeling, alcohol- of drugsverslaving, buitensporige agressie, crisissituaties, conflicten binnen een familie en onenigheid met instanties.
Professionals
1. U neemt contact op met de projectleider van buurtbemiddeling en legt kort uit wat er aan de hand is. 2. Als het conflict bemiddelbaar is zoekt de projectleider twee bemiddelaars voor uw situatie. Als de zaak niet geschikt is voor buurtbemiddeling wordt u doorverwezen naar een andere instantie. 3. De bemiddelaars leggen op uw verzoek contact met de buren met wie u de overlast wilt bespreken. 4. De bemiddelaars houden een apart gesprek met beide buren. 5. Daarna volgt er een bemiddelingsgesprek met betrokken buren op een neutrale plek, dit gesprek kan worden afgesloten met (schriftelijke) afspraken. 6. Een melding voor buurtbemiddeling kan ook worden gedaan door andere instanties zoals woningcorporaties, gemeente, politie of maatschappelijk werk.
U hoeft voor een bemiddeling niets te betalen. Wel wordt van u verwacht dat u nadenkt over een oplossing die voor u en uw buren acceptabel is en hier ook aan meewerkt.