Veiligheid en onderhoud

Er wordt veel geschreven over cybercrime, spyware, hacken, phishing, bescherming van de privacy enzovoort. Bent u bang dat uw kennis van Windows zo langzamerhand tekortschiet? Dan is deze cursus echt iets voor u.

In deze cursus komt het punt van Privacy uitgebreid aan de orde. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan veiligheid en onderhoud. Belangrijk om te weten hoe je dat in de hand houdt, zowel bij het internetten als het e-mailen. Verder wordt aandacht besteed aan de instellingsmogelijkheden van diverse browsers, waaronder Edge, de vervanger van Internet Explorer, Chrome en Firefox. Ook wi-fi is niet meer weg te denken in het huidige computergebruik, reden om ook dit punt in de cursus op te nemen.
Ten slotte wordt ingegaan op diverse onderdelen van e-mail en surfen op het internet.
Frieswijkstraat 99
3861BK Nijkerk
Sloep 63
3863TH Nijkerk
0332584403 cursusadministratie@seniorwebnijkerk.nl Seniorweb Nijkerk
50-plussers die al enige basiskennis van de computer hebben en nu graag deze kennis willen verdiepen.
3861 met een straal van 35 km.
Anders (geef toelichting)
Men heeft een meer dan minimale kennis van en ervaring met het gebruik van een computer met het Windows besturingssysteem, o.a.: • Werken met muis en toetsenbord. • Mappen beheren. • Selecteren met toetscombinaties of met de muis. • Verplaatsen, kopiëren en plakken van tekst en bestanden. • Werken met een internet browser. • Werken met een e-mailprogramma
Beter bekend raken met de extra functies en mogelijkheden die een computer met het besturingssysteem Windows biedt.
• Veiligheid en onderhoud, inclusief antivirus, spam en phishing. • E-mailen met Outlook, o.a. inclusief ordenen en contactpersonen. • Veiligheid en bewust internetten, waaronder betalen op het internet. • Privacy. • Instellingen, waaronder updates. • Eventueel komt ook het installeren en verwijderen van programma’s aan de orde. • Hulpprogramma’s. • Tips voor onderhoud van de pc.
Kleine (studie)groepen
Cursusgroepen van minimaal 4, maximaal 6 personen. Een privé-cursus is ook mogelijk.
De groepscursussen worden gegeven door een docent in samenwerking met een assistent, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt.
Vrijwilligers
Het cursusboek is een duidelijke, informatieve stappengids. Naast hetgeen in de cursus behandeld wordt, geeft het boek nog veel extra informatie, waardoor het een zeer handig naslagwerk is.
Bij voldoende belangstelling en mits er ruimte is in het rooster kunnen per semester meer cursussen worden gegeven, op verschillende dagen / tijden. Twee x per jaar start een nieuw semester: in januari en (eind) september.
Men dient Nederlands te kunnen lezen en schrijven. Men dient thuis een computer te hebben met Windows 10. Men heeft al eerder een basiscursus Windows / Internet en e-mail gevolgd, of beschikt over voldoende basiskennis.
Aanmelden kan via de website of via een inschrijfformulier dat bij de cursusadministratie kan worden aangevraagd. Na inschrijving en indeling in een cursusgroep ontvangt men daarover bericht / bevestiging / factuur. Voor meer informatie: zie website.
Bij de opgave van het aantal studieuren per week gaan wij er vanuit dat men per dag in ieder geval een half uurtje oefent.