Steunpunt Welzijn Ouderen Hoevelaken

*LET OP!* Tijdens de coronamaatregelen is het SWOH gesloten. In 2020 zullen verder alleen aangepaste, besloten activiteiten plaatsvinden. Bij interesse informeer over de mogelijkheden op het centrale telefoonnumer: 033-2474830.

____________________________________________________

Het Steunpunt Welzijn Ouderen Hoevelaken is een laagdrempelige ontmoetingsplaats voor 55 plussers: zowel de vitale als minder vitale inwoners van de gemeente zijn er welkom. Alle activiteiten zijn gericht op ontmoeting, gezonde leefstijl en zelfredzaamheid. Fysiek en geestelijk in beweging blijven is zowel voor de jonge als oudere senioren van groot belang.

Er is een groot en divers aanbod van activiteiten op het gebied van bewegen, ontmoeten, ontspanning of creatief bezig zijn. Door deel te nemen aan één of meerdere activiteiten ontstaan er bovendien sociale contacten waardoor het persoonlijk netwerk van de deelnemer verstevigd wordt. Ook dit helpt de zelfredzaamheid te bevorderen.

De activiteiten vinden meestal plaats in activiteitenzaal De Kopperhof (Sportweg 25, 3871 HK Hoevelaken).
Frieswijkstraat 99
3861BK Nijkerk
Frieswijkstraat 99
3861BK Nijkerk
0332474830 info@sigma-nijkerk.nl Steunpunt Welzijn Ouderen Hoevelaken
Maandag09:00 - 17:00
Dinsdag09:00 - 17:00
Woensdag09:00 - 17:00
Donderdag09:00 - 17:00
Vrijdag09:00 - 17:00
Recreatieve activiteit
Senioren vanuit de hele gemeente Nijkerk zijn welkom.
Hoevelaken (plaats)
Sociaal
Sportief
Educatief
Creatief
Fysiofit/preventieve training
Sociaal: soos, inloopmorgen, bingo, gezamenlijke maaltijden, modeshows met kledingverkoop, internetcafé, filmcafé Sportief: biljart, koersbal, Meer Bewegen voor Ouderen, zumba fitness, bridge, rummicub en klaverjassen, country line dansen, internationale dans Creatief: schilderen, kaarten maken Educatief: internetcafé, computerworkshops, schildercursus, studiekring Preventief: valpreventie
Aanmelden bij Sigma. Telefoon: 033-2474830; e-mail: info@sigma-nijkerk.nl. Om een spreekuur te bezoeken, hoeft u zich van tevoren NIET aan te melden.
De inloopactiviteiten zijn voor iedereen toegankelijk, de eigen bijdrage bedraagt € 1,60 per activiteit. Eventuele consumpties uit de bar zijn ook voor uw rekening en dienen bij de gastvrouwen/gastheren direct afgerekend worden. Voor de activiteiten in cursusvorm is inschrijving nodig bij Sigma, de prijzen vindt u in de activiteitengids.
Tot 31-12-2020 is het SWOH beperkt open voor (aangepaste) activiteiten. Bij interesse informeer gerust op Sigma's centrale telefoonnummer: 033-2474830.