Gezin in Beweging

Coaching en begeleiding van samengestelde gezinnen

Een samengesteld gezin is een gezin waarbij één of beide partners kinderen hebben uit een eerder relatie. Het runnen van een samengesteld gezin is niet eenvoudig. In de praktijk lopen deze gezinnen vaak tegen zaken aan die ze niet kennen uit een doorsnee gezin. Ruim tweederde van de samengestelde gezinnen valt binnen 5 jaar uit elkaar.

In een samengesteld gezin heb je bijvoorbeeld te dealen met verschillende gezinsculturen en opvoedingsstijlen. Kinderen hebben moeite zich aan te passen. Je hebt andere gevoelens voor je stiefkinderen dan voor je eigen kinderen. Met je partner praten over het gedrag van zijn/haar kinderen leidt snel tot conflicten. Hoe ga je om met de wensen van de ex-partner?

Gezin in Beweging begeleidt ouders van samengestelde gezinnen die op zoek zijn naar meer rust en harmonie in hun samengestelde gezin.

Sigrid de Haan is Stiefcoach bij Gezin in Beweging. Zij onderscheidt zich door kennis, kunde en toewijding. Naast professioneel stiefcoach en relatiecoach is zij ook moeder en stiefmoeder in een samengesteld gezin met 9 kinderen.

Meer informatie vind je op www.gezin-in-beweging.nl
Netwerklaan 113
3821AC Amersfoort
Van Dijkhuizenstraat 10
3864DV Nijkerkerveen
0628976547 sigrid@gezin-in-beweging.nl Gezin in Beweging Linkedin Stiefgoed Amersfoort
Lift of traplift verdieping
Rolstoeltoegankelijk
Rolstoeldoorgankelijk
Parkeervoorziening gehandicapten

Sigrid de Haan

Coach

Gezin in Beweging helpt je om meer rust en stabiliteit te ervaren in je samengestelde gezin. Er wordt niet alleen gekeken naar de knelpunten waar je als ouders tegen aan loopt, maar ook naar de onderliggende dynamieken. Wat gebeurt er onder de waterlijn? Wat zorgt ervoor dat deze knelpunten ontstaan? We helpen je om te bewegen naar gezondere dynamieken, zodat het gezin een plek is waar iedereen zich prettig en veilig voelt.

Ben je professional en wil je meer weten over de problematiek van samengestelde gezinnen en hoe je deze gezinnen effectief kunt begeleiden? Kijk dan naar ons trainingsaanbod voor professionals op www.gezin-in-beweging.nl

Gezin in Beweging richt zich op (stief)ouders van het samengestelde gezin. De ouders vormen het fundament van het gezin. Als het fundament sterk is, varen kinderen daar wel bij.