Professionals in NAH

Hersenletsel geeft in de meeste gevallen beperkingen in het dagelijks leven. Wij begeleiden u op zo’n wijze dat u leert met de resterende mogelijkheden en beperkingen om te gaan. In principe nemen wij u geen taken uit handen maar zoeken samen met u naar mogelijkheden dat u, zoveel als mogelijk, de eigen regie behoudt.
In samenspraak met u zal een medewerker intake bij u thuis bespreken waar uw begeleidingsvraag ligt. Mogelijke gesprekspunten kunnen zijn:
• Leren omgaan met veranderde emoties.
• Informatie geven over de eigen mogelijkheden en beperkingen.
• Begeleiden bij het leren omgaan van uw mogelijkheden en beperkingen.
• Stimuleren en activeren van resterende mogelijkheden.
• Structureren van het dagelijks leven.
• Begrip kweken voor de nieuwe situatie en herstel van eigenwaarde bevorderen.
• Trainen van (praktische) vaardigheden.
• Uitleg geven en overzicht bieden op financieel gebied.
• Begeleiding bij wet en regelgeving / instanties.
In de persoonlijke gesprekken met uw vaste begeleider en wellicht uw directe omgeving is bespreekbaar waar uw begeleidingsvraag ligt.
7240AA Lochem
0573442646 info@nah.nl nah.nl
mensen met niet aangeboren hersenletsel die in de thuissituatie hulp nodig hebben
Maatschappelijk werk