Praatpaal Nijkerk

Kinderen en jongeren die te maken hebben met pesten, scheiding, ziekte of overlijden van dierbaren weten soms niet bij wie ze met hun verhaal of problemen terecht kunnen. Daarom is een eigen steunpunt voor hen belangrijk. De Praatpaal begeleidt kinderen en jongeren die tijdelijk een steuntje in de rug nodig hebben. Kinderen/jongeren en ouders kunnen bellen naar de Praatpaal en vrijwilligers van de Praatpaal bekijken dan samen met het kind/de jongere en de ouders hoe we het kind/de jongere het beste kunnen helpen.

De Praatpaal heeft een eigen ruimte waar het kind/de jongere kan komen praten en/of spelen. Zo kunnen ze even hun hart luchten als ze in een lastige situatie zitten.

De Praatpaal werkt met vrijwilligers. Wanneer er sprake is van ernstige of complexe problemen, adviseren we aan ouders en kind/jongere om contact op te nemen met huisarts of gebiedsteam.
Venestraat 42
3861BX Nijkerk