Problemen met slapen

Slecht slapen is een probleem als u er overdag last van heeft. U voelt zich overdag moe. Of u bent kortaf of kriegelig. Veel slaapproblemen komen door stress of omdat u piekert. Of u slaapt slecht door wat er overdag gebeurt.  

Wat kunt u doen om beter te slapen?

- Ga elke dag op dezelfde tijd naar bed en sta elke dag op dezelfde tijd op. - Beweeg elke dag 30-60 minuten, liefst buiten. - Zorg dat u overdag bezig bent én rust neemt. - Drink ’s avonds geen koffie/cola (cafeïne), drink geen alcohol en rook niet. - Kijk geen televisie, computer, tablet of smartphone een uur voor het slapen. - Zorg voor een donkere, koele en rustige slaapkamer. - Gebruik het bed om te slapen. Eten, tv kijken en lezen doet u niet in bed. - Zorg voor een slaapritueel. Dat betekent doe dezelfde dingen voordat u gaat slapen.

Lukt het niet alleen? Vraag dan hulp. Deze lokale zorgverleners helpen u graag verder:

Slaapoefentherapeut Melissa Smit

Psychosomatisch fysiotherapeut Corlaer

Praktijk Hans Haak

Fysiotherapie InnerChange

Slaapt u slecht door pijn? Ligt uw matras of kussen niet lekker? Een fysiotherpaut of Beddenspecialist Frans Poorter kan u misschien helpen. Heeft u last van nachtmerries? Of denkt u dat uw slaapprobleem een medisch oorzaak heeft? Maak dan een afspraak bij uw huisarts. Heeft u een moeilijke situatie waar u veel stress van heeft? Maak dan een afspraak bij de huisarts of het gebiedsteam.

Terug naar de vorige pagina