Wethouder Harke Dijksterhuis bezoekt activiteit Blits Extra

Donderdag 10 oktober was wethouder Harke Dijksterhuis op bezoek in het jongerencentrum Blits in Hoevelaken. Hij was daar om “BlitsXtra”, de activiteit voor jongeren met een lichte beperking zoals ADHD PDD NOS of een andere vorm van Autisme in de praktijk mee te maken. Op het programma stond een echte “High Tea”. Na deze activiteit heeft de wethouder ook nog gesproken en gekaart met de doelgroep. BlitsXtra is een echte plek voor deze doelgroep, waar ze ook kunnen wennen aan de activiteiten in het jongerencentrum Blits.  Het bezoek van de wethouder is bijzonder gewaardeerd door de medewerkers van Blits en de doelgroep in het bijzonder.

Ieder kind wil graag contact met leeftijdsgenoten. Dat is bij jongeren met een vorm van autisme en/of AD/(H)D niet vanzelfsprekend en vaak lastig door de beperkingen die zij ondervinden. Om die reden is het jeugd- en jongerenwerk, met ondersteuning van Mee Veluwe in 2013 in Nijkerk gestart met Chill-Crowd en in Hoevelaken met BlitsXtra. Het zijn ontmoetingsactiviteiten voor jongeren tussen de 10 en 18 jaar met een Autisme Spectrum Stoornis en/of AD(H)D, zodat ook zij iedere week naar hun eigen club kunnen gaan.

Voor deze doelgroep is het erg belangrijk dat er een vaste begeleider bij de activiteit aanwezig is, omdat ze moeite hebben met bepaalde prikkels en wisselingen. Het jeugd- en jongerenwerk zal deze activiteit, mede door de waardering van de ouders en de jongeren, dan ook zeker blijven aanbieden. Inmiddels komt het al voor dat jongeren uit de eigen doelgroep gaan meehelpen met het begeleiden van de activiteit, maar ook doorgroeien als vrijwilliger het reguliere jeugd- en jongerenwerk.

Voor meer informatie: www.jongerenwerknijkerk.nl

Terug naar de vorige pagina