Volg de Bibliotheek online!

Bijna iedereen is veel meer thuis aan het werk of aan huis gebonden. Gedurende deze tijdelijke sluiting bieden wij meer activiteiten online aan voor kinderen en volwassenen. We hebben talloze digitale mogelijkheden om jezelf uit te dagen, nieuwe kennis op te doen en om even in een andere wereld te kunnen verdwijnen. Elke week proberen wij nieuwe activiteiten toe te voegen. Volg ons via de website: www.bibliotheeknijkerk.nl.

E-books en Luisterboeken ook beschikbaar als je geen lid bent
De Bibliotheek heeft een collectie van ruim 25.000 titels aan e-books die je onbeperkt kunt verlengen. Met een e-reader, tablet of smartphone zoek je een lekker boek, je leent hem en je kunt gelijk in het verhaal duiken. Als lid van de Bibliotheek heb je altijd automatisch toegang tot de collectie e-books.
Ben je geen lid, maar wil je wel e-books lenen? Dan is er een speciaal e-book abonnement. Binnenkort wordt de app Thuisbieb (vergelijkbaar met de Vakantiebieb) gelanceerd. Via deze app kan iedereen, ook niet-leden, e-books downloaden. Zodra de app beschikbaar is volgt er informatie.

In de Luisterbieb bieden wij luisterboeken aan.
Zowel online als via de app op je telefoon kun je kiezen uit ruim 2600 titels. Ben je geen lid van de Bibliotheek? Dan heb je tóch beperkt toegang tot een aantal titels. Er zijn nu tijdelijk een extra reeks mooie luisterboeken aan de app toegevoegd.

Passend lezen
Als je een leesbeperking hebt, kun je dankzij de service Passend Lezen toch boeken lenen. Er staan 45.000 gesproken boeken online die je op je boekenplank kunt zetten en zo lang mag lenen als je maar wilt.

Bibliotheek en de scholen
De scholen zijn dicht, de Bibliotheek is dicht maar de leesconsulenten, verbonden aan de scholen met een Bibliotheek op School, zijn nog druk bezig.
Ze voorzien de scholen van informatie over de online mogelijkheden voor de leerlingen en houden ze op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen. De leesconsulenten sturen informatie voor de ouders met o.a. leestips in deze periode, naar de leerkrachten.
Als de scholen boeken willen voor ondersteuning van het thuisonderwijs, zorgen de leesconsulenten daarvoor.

Jeugdbibiotheek
Op de site van de Jeugdbibliotheek staan leuke tips voor de jeugd van 0-18 jaar.
Inspiratie voor leuke boeken en allerlei informatie voor spreekbeurten en werkstukken. Voor kinderen die lezen lastig vinden, bijvoorbeeld bij dyslexie en beginnende lezers, is er karaokelezen (luisteren met ondertitels) via www.yoleo.nl. Of Junior Einstein, waarmee je schoolvakken kunt oefenen. En voor de allerjongsten hebben we naast luisterboeken ook leuke voorleesfilmpjes. Nu de kinderen thuis en veel online zijn, is dit een ideaal moment voor de DataDetox Game en de quiz veilig internetten. Voor meer informatie ga naar www.jeugdbibliotheek.nl.

Vragen?
Stuur een mail naar info@bibliotheeknijkerk.nl.

Terug naar de vorige pagina