Nieuwe certificering voor bibliotheek Nijkerk en Hoevelaken

De bibliotheek van Nijkerk en Hoevelaken heeft opnieuw een officieel kwaliteitscertificaat voor de periode 2017 – 2021 ontvangen. In plaats van te werken met een subsidie van de gemeente heeft de Bibliotheek Nijkerk een inkoopcontract afgesloten met de gemeente. De bibliotheek onderscheidt zich hiermee in positieve zin. Zij is één van de weinige bibliotheekorganisaties in Nederland die op deze manier werkt. “Er wordt hard gewerkt om meer in te spelen op de vraag vanuit de samenleving. Ik ben blij met de stappen die zijn gezet. En zie dan ook genoeg mogelijkheden voor de bibliotheek om dit samen met andere partijen verder uit te bouwen. Het is een goed basis voor de toekomst”, geeft wethouder Marly Klein aan.

“De manier waarop bibliotheek en gemeente met elkaar omgaan onderscheidt zich dusdanig dat het voor andere bibliotheken de moeite waard kan zijn hierover hun licht op te steken in Nijkerk”, aldus Hans van Velzen namens de auditcommissie. Op vrijdag 3 november onthuldeWethouder Marly Klein onthulde het officiële certificeringsbordje bij de ingang van de bibliotheek.

Terug naar de vorige pagina