Groene samenwerking Aeres VMBO Nijkerk en Sigma Nijkerk

Het Bemiddelpunt is de nieuwste dienst van Sigma Nijkerk.  Inwoners, mantelzorgers en beroepskrachten uit de gemeente Nijkerk kunnen hier terecht met een vraag voor de inzet van een vrijwilliger bij iemand thuis. Deze vragen zijn erg verschillend, bijvoorbeeld een boodschap doen, gezelschap of de hond uitlaten, maar ook tuinvragen komen voorbij. Hiervoor is een samenwerking met Aeres (voorheen Groenhorst) aangegaan. Ook werkt Aeres VMBO Nijkerk samen met Accent praktijkonderwijs voor de beroepsgerichte groene vakken. Door deze samenwerking kunnen ook grotere tuinklussen worden aangenomen bij het Bemiddelpunt.

Het mes snijdt aan twee kanten! De leerlingen zetten frisse opgedane kennis om in de praktijk en helpen hier direct iemand mee. Zo leren ze bovendien hoe ze moeten omgaan met klanten en de diversiteit aan tuinen. Zo groeit jong talent en zijn velen geholpen!

Terug naar de vorige pagina