Filmmarathon: Twee avonden Bert Haanstra

Bert Haanstra was een gevierd filmer in de jaren 50 en 60. Met zijn documentaires won hij vele prijzen. Wie uit die periode kent niet de films Fanfare en Alleman? In Nijkerk en Hoevelaken besteedt Bibliotheek Nijkerk twee volle avonden aan het werk van Haanstra. Ronald van de Vate, kenner van Haanstra bij uitstek, is beide avonden aanwezig om de docu’s en films in te leiden. Van de Vate volgt Haanstra al lange tijd. Hij verbindt filmlocaties en maakt er wandelingen van. En nu dus twee spannende avonden in Nijkerk en Hoevelaken.

De avond in Nijkerk op donderdag 23 november kan al vanaf 17.30 uur gevolgd worden. De hoofdfilm is 'Dokter Pulder zaait papaver' en daaraan vooraf kijken we naar 'Spiegel van Holland, Zoo en Glas'. Uiteraard zorgt de bieb – samen met Smulpaleis Oosterpoort – voor een maaltijd voor de fans die vanaf 17.30 uur aanwezig zijn.

De avond erna, vrijdag 24 november, gaan we door in De Stuw te Hoevelaken. Om 19.45 uur vertelt Van de Vate over het leven van Haanstra. Een half uur later start de voorfilm 'Panta Rhei', gevolgd door de hoofdfilm 'De Stem van het Water'.

Kaarten à € 6,75 (en € 6 extra voor de donderdag met maaltijd) zijn te koop in de bibliotheken van Nijkerk en Hoevelaken en verkrijgbaar via de website www.bibliotheeknijkerk.nl

Voor meer informatie: Nel Schoon, activiteiten@bibliotheeknijkerk.nl

Terug naar de vorige pagina